"Duchesne, L."
Gingras, M.-P., McMahon-Morin, P., Rezzonico, S. et Duchesne, L. (2023). A qualitative exploration of early childhood educators’ declared practices when supporting preschoolers’ oral language development. Early Childhood Education Journal . ISSN 1573-1707 DOI 10.1007/s10643-023-01605-5
Flowers, L., Duchesne, L. et Gaucher, C. (2022). Parent-to-parent advice: What can we learn by listening to parents of deaf children. Societies, 12 (6). p. 152. ISSN 2075-4698 DOI 10.3390/soc12060152
Lebrasseur, A., Fortin-Bédard, N., Lettre, J., Raymond, E., Bussières, E.-L., Lapierre, N., Faieta, J., Vincent, C., Duchesne, L., Ouellet, M.-C., Gagnon, E., Tourigny, A., Lamontagne, M.-È. et Routhier, F. (2021). Impact of the COVID-19 pandemic on older adults: rapid review. JMIR Aging, 4 (2). e26474. ISSN 2561-7605 DOI 10.2196/26474
Duchesne, L. et Marschark, M. (2019). Effects of age at cochlear implantation on vocabulary and grammar: A review of the evidence. American Journal of Speech-Language Pathology, 28 (4). pp. 1673-1691. ISSN 1058-0360 DOI 10.1044/2019_AJSLP-18-0161
Duchesne, L., Martin, S. et Michallet, B. (2017). La résilience chez les adultes ayant une surdité acquise : une étude exploratoire = Resilience in adults with acquired deafness: An exploratory study. Revue canadienne d'orthophonie et d'audiologie, 41 (2). pp. 157-173. ISSN 1913-200X
Hallé, F. et Duchesne, L. (2015). Habiletés morphosyntaxiques des enfants sourds porteurs d’implants cochléaires: une revue systématique = Morphosyntactic skills in deaf children with cochlear implants: A systematic review. Revue canadienne d'orthophonie et d'audiologie, 39 (3). pp. 260-297. ISSN 1913-200X