"Rousseau, M."
Article
Legendre, M., Milot, T., Rousseau, M., Lemieux, R., Garon-Bissonnette, J. et Berthelot, N. (2024). Beyond abuse and neglect: Validation of the childhood interpersonal trauma inventory in a community sample of adults. Frontiers in Psychiatry, 15 . ISSN 1664-0640 DOI 10.3389/fpsyt.2024.1358475
Paquet, A., Dionne, C., Joly, J., Rousseau, M., Rivard, M. et Lemire, C. (2023). Competency drivers to support implementation of early intensive behavioral intervention in large-scale community-based services: Perspectives of caseworkers and organization representatives. Evaluation and Program Planning, 97 . Article 102211. ISSN 0149-7189 DOI 10.1016/j.evalprogplan.2022.102211
Lemire, C., Rousseau, M. et Dionne, C. (2022). A comparison of fidelity implementation frameworks used in the field of early intervention. American Journal of Evaluation . ISSN 1098-2140 1557-0878 DOI 10.1177/10982140211008978
Lemire, C., Dionne, C. et Rousseau, M. (2021). Fidelity of implementation of activity-based intervention in daycare. Early Child Development and Care . ISSN 0300-4430 DOI 10.1080/03004430.2021.1885390
Lemire, C., Dionne, C. et Rousseau, M. (2020). Assessing the implementation fidelity of early interventions: data collection methods. Evaluation and Program Planning, 83 . ISSN 0149-7189 DOI 10.1016/j.evalprogplan.2020.101870
Paquet, A., Dionne, C. et Rousseau, M. (2019). Le plan d’intervention en contexte d’intervention comportementale intensive (ICI) : perception des pratiques et des défis. Revue francophone de la déficience intellectuelle, 29 . pp. 19-35. ISSN 1929-4603 DOI 10.7202/1066863ar
Ilg, J., Jebrane, A., Paquet, A., Rousseau, M., Dutray, B., Wolgensinger, L. et Clément, C. (2018). Evaluation of a French parent-training program in young children with autism spectrum disorder = Évaluation d'un programme francophone de formation aux habiletés parentales dans le cadre des troubles du spectre de l'autisme auprès d'un groupe pilote. Psychologie Française, 63 (2). pp. 181-199. ISSN 0033-2984 DOI 10.1016/j.psfr.2016.12.004
Paquet, A., McKinnon, S., Clément, C. et Rousseau, M. (2018). Traduction et adaptation du TEI-SF afin de documenter l’acceptabilité sociale de l’intervention comportementale intensive. Pratiques Psychologiques, 24 (1). pp. 99-113. ISSN 1269-1763 DOI 10.1016/j.prps.2017.01.004
Paquet, A., Dionne, C., Joly, J., Rousseau, M. et Rivard, M. (2017). Supervision of large-scale community-based early intensive behavioural intervention programs in Quebec: Description of practices. Journal on Developmental Disabilities, 23 (1). pp. 54-63. ISSN 1917-7909
Dionne, C., Joly, J., Paquet, A., Rousseau, M. et Rivard, M. (2016). Organizations’ choices when implementing an Early Intensive Behavioral Intervention program (EIBI). Education Sciences & Society, 2 . pp. 150-171. ISSN 2038-9442 DOI 10.3280/ess2-2016oa3934
Dionne, C., Chatenoud, C., Boutet, M., Rousseau, M., Rivest, C. et Lemire, C. (2015). Implantation du Programme d'évaluation, d'intervention et de suivi (EIS) dans un milieu inclusif. Revue internationale de communication et socialisation, 2 (2). pp. 74-87. ISSN 2292-3667
Monographie
Dionne, C., Dugas, C., Paquet, A., Dubé, A. C., Girard, S., Lemire, C., Rousseau, M., Rousseau, M. et McKinnon, S. (2022). Rapport de recherche : résultats de l’enquête provinciale sur les pratiques inclusives dans les milieux de garde. Subvention Partenariat. Conseil de recherches en sciences humaines (CRSH-895-2017-1010). Université du Québec à Trois-Rivières, 114 p.